چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

رئیس‌کل سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه ممنوعیت‌ها به محدودیت تبدیل می‌شوند، اظهارداشت: اولویت دهم کالاهای وارداتی نیز از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ارز مبادله‌ای می‌گیرند.

به گزارش فارس، حمید صافدل اظهارداشت: به‌دنبال آن هستیم تا از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، ممنوعیت‌ها به محدودیت تغییر یافته و کالاهای اولویت دهم نیز ارز مبادله‌ای دریافت کنند. وی در واکنش به این سؤال که از چه تاریخی این اتفاق رخ می‌دهد، گفت: فعلا در حال بررسی هستیم اما مطمئن باشید از اردیبهشت‌ماه این موضوع را اعلام می‌کنیم. رئیس‌کل سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این سؤال که محدودیت‌ها به چه شکلی خواهند بود، اظهارداشت:

در اعمال محدودیت برای کالاهای اولویت دهم سعی می‌کنیم از اهرم افزایش تعرفه استفاده کنیم. وی در پاسخ به اینکه تعرفه‌ها تا چه حد افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به دقت کارشناسان در تعیین تعرفه‌های گروه دهم در کتاب تعرفه سال92 به‌نظر می‌رسد که تعرفه کالاهای اولویت دهم در حدود کتاب تعرفه سال 92 باشند.

وی افزود: میانگین تعرفه‌ها در کتاب تعرفه سال 92 بین 13تا 15درصد است اما میانگین تعرفه در کالاهای اولویت دهم بالاتر از این است. حمید صافدل گفت: بین 1700 تا 1800 کالا در اولویت دهم قرار دارند و پس از آزادسازی ممنوعیت آنها همه کالاهای اولویت دهم مثل 9 اولویت دیگر ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند.اولویت دهم شامل سایر حیوانات زنده، مرغ، خروس، اسب، گوشت پرندگان، کاغذ دیواری، موبایل، خودروی سواری، سیگار برگ، کیف، چمدان ولباس می‌شود.

کد خبر 210983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز